Etiquetes

8 de març 2012

Nova torreta per un boix

A l'arbre, tot i que fa uns 10 anys que el tinc, encara li falta molt per evolucionar (entre la seva lentitud per créixer i que jo en vaig aprenent lentament...).
Té una arrel molt gruixuda vertical que tallo de mica en mica, i li convé millorar el nevari, crec que afegiré una malla per que produeixi arrels on em convingui,... sense presses!

L'observador es diu Nunu i m'ajuda a dissenyar els bonsais...;) la branca que s'allarga més cap a l'esquerra està morta perquè ell hi va caure a sobre, literalment!! És molt bon gat però també molt "patós". 

Aquesta fornada passada vaig fer una altra torreta per a ell, més petita que l'actual (a la foto es veu molt gran pq està més avançada)
Després de meditar-ho uns 9 anys (sense presses!!), la idea és fer un fukinagashi, canviant l'angle de plantat de l'arbre de tal manera que el tronc quedi inclinat cap a l'esquerra. La torreta l'he dissenyat en base a això.
El transplantament el faré aviat ja que està a punt de brotar.

3 comentaris:

  1. Buen ayudante tienes je!je!!
    Bonito boj, una vez que lo trasplantes y le coloques un poco las ramas quedara muy bien. Este arbol te dice claramente que quiere ser un azotado asi que haces muy bien en hacerle caso.
    Salut

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me costó 9 años llegar a la misma conclusión, soy mas lento que un boj!!
      Carlos, si quieres te mando a mi ayudante y te hace una "masterclass" en un momento. Eso si..., pagando ehhh... que también es catalán, je,je
      Salut

      Elimina
  2. Ja!ja!!.. Quita quita que yo ya tengo suficiente ayuda con mis dos niños, ayer me descuide un momento y cuando me di la vuelta el pequeño que tiene 17 meses estaba con una de tus macetas de acento jugando, había arrancado la plantita que había puesto y tenia la boca llena de akadama ja!ja!!.. menudo bichejo es.
    Un saludo

    ResponElimina